söndag 28 oktober 2007

Hösten från den ljusa sidan

Idag känns hösten väldigt tråkig, det viner i knutarna och inte ett löv i sikte! All yo uneed is löv, så ser det mycket bättre ut. Så i denna dysterhet tänkte jag dela med mig av några höstbilder jag tog för några veckor sedan! Några km cykling (på ett hjul) ut till havet med vovven i koppel, kamkera på höften och väska med stativ över axeln! Jag cyklar ut på en udde och ställer upp stativet, färgerna är riktigt härliga!
Klicka på bilden för större format!


Stigen!



Underbart ljus, svårt att tänka sig att bara några dar senare ligger alla löv på marken!


Viken!

Vi fortsatte sen längre ut mot havet, till höger om där bilden ovan är tagen.. Ut till en fårhage på udden, men inga får! Riktar nu kameran in mot viken istället för ut, men inga bilder blir riktigt bra, har ju bara en Olympus Mju mini, liten och väderskyddad komera, men jag måste säga att jag imponeras över bilderna. Men klart det skulle bli lite lättare och bättre med en systemkamera... Men då skulle den nog inte få följa med lika mycket.


Kanel är åskådare


Kanel gillar vatten och badar så mycket hon kan, att det är höst verkar inte störa henne det minsta.. Gillar bilden ovan starkt, hon ser så liten ut! Trots att hon är 11 år gammal, och inte riktigt orkar med allt, orkar knappt hänga med när jag springer lite lätt, men utan koppel verkar det gå mycket snabbare, så det är nog nått med psyket!


En tjejkompis var ledsen över att det var sånt oväder, regn och blåste massor nere i övik. Jag kom på att jag tycker om dåligt väder. Kanske inte just att bara va ute när det är kallt och blåser osv, utan mycket kontrasterna! Jag lyssnar på moby dick på ljudbok om kvällarna, en rätt lång bok som inte handlar om själva historien så mycket, mycket filosoferande och utläggningar.
När han ligger i en säng i sitt svinkalla rum en natt, så tänker han på hur skönt han har det, och att han påminns om det just för att han fryser om näsan! Om om man inte påminns om hur dåligt det kan va så glömmer man lätt hur bra man har det!
På samma sätt som en fjällvandring i jävligt väder kan vara ett väldigt trevligt minne trots att man svor och frös mest hela tiden, eller som det är så skönt att springa ut ur bastun och hoppa i det kalla havet.

Eller hur min kopp varm choklad smakar som bäst när det viner i knutarna!

1 kommentar: